V důsledku kurikulární reformy je umožněno učitelům škol využití jiných podpůrných prostředků pro výuku než klasických učebních materiálů. Školy mají v současné době poměrně velkou míru volnosti v této oblasti, ale současně velkou míru zodpovědnosti. Vytvoření vlastních podpůrných učebních prostředků vyžaduje dlouholeté zkušenosti, odpovídající kompetence a značnou míru kreativity. Výše uvedená změna v rámci školního vzdělávání je hlavním důvodem pro realizaci projektu, který reaguje na aktuální potřebu naší školy. Zařazení OOP do výuky reaguje na nejnovější trendy ve světě a nejsilnější proudy v tvorbě výukových programů a ve vývoji počítačových aplikací.
V květnu 2008 proběhlo dotazníkové šetření pro Analýzu potřebnosti realizace projektu s ohledem na cílové skupiny. Dotazníky byly rozdány jak žákům v 5. - 8. ročnících a rodičům. Z šetření jednoznačně vyplynulo, že rodiče jsou pro zavedení nového předmětu OOP, nových výukových programů, nových metod výuky a přihlásili by své děti do tohoto předmětu.
Z průzkumu dále vyplývá, že žáci často pracují s počítačem a rádi by se naučili pracovat s počítačem lépe a mají zájem o rozšíření výuky o OOP. Výukové programy jsou nyní při výuce využívány, ale poměrně málo. Z analýzy vyplývá, že využívání výukových programů považují žáci za přínosné a mají zájem naučit se tyto výukové programy vytvářet a většina z nich má zájem se do nového předmětu přihlásit.
Projekt vidíme jako velmi inovační vzhledem k faktu, že po zavedení předmětu OOP do výuky budou moci žáci 2. stupně pod odborným vedením aktivně pracovat na vytváření výukových programů pro mladší spolužáky z 1. stupně.
Jelikož žadatel nemá příliš zkušeností s realizací projektu za podpory EU, byl do projektu zapojen partner město Svitavy, které je zřizovatelem školy a dává žadateli značnou podporu při přípravě projektu i při jeho další realizaci. Zmíněný projekt je rovněž začleněn do rozvojového plánu města Svitavy, kde výchova a vzdělávání patří k jednomu z pilířů.